Kemampuan Pengunaan Media Panggung Boneka Interkatif Oleh Guru Untuk Meningkatkan Minat Belajar Anak Pendidikan Usia Dini
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Harun Rasyid,Mansyur, & Ainley, M., Hillman, K., & Hidi, S. (2002). Gender
and Interest Processes in Response to Literary Texts: Situational and Individual Interest. Learning and Instruction , 12, 411-428.
J. M. Collis, & S. Messick (Eds.),
Intelligence and Personality: Bridging the Gap in Theory and Measurement. Mahwah NJ: Lawrence Erlbraum Associate.
Krapp, A., Hidi, S., & Renninger, K. A. (1992). Interest, Learning, and
Development. In A. Renninger, S. Hidi, & A. Krapp (Eds). The Role of Interest in Learning and Development , 3-25.
Lin, S.-H., & Huang, Y.-C. (2016).
Examining Charisma in Relation to Students Interest in Learning. Active Learning in Higher Education , 17 (2), 139-151.
.
Rare.(2016). Memulai Media
Panggung Boneka. Diakses tanggal 22 juli 2016 dari https://www.rare.org/id/node/3164# . WEEW3bkXXIU
Tadkiroatun Musfiroh. (2005).
Bercerita untuk anak usia dini. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
Riski Ramadi, 2016, Meningkatkan
Keterampilan Berbicara Melalui Penggunaan Media Panggung Boneka Pada Kelompok, jurnal Pendidikan Anak, Volume 5, Edisi 2, Desember 2016
Slameto. (2010). Belajar dan Faktor-
Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT.
Rineka Cipta.
DOI: https://doi.org/10.46965/jch.v4i2.333
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Kampus I : Jalan Pemuda Ujung No. 17 Tarutung
Kampus II : Jalan Raya Tarutung-Siborongborong KM 11 Silangkitang Kec.Sipoholon Kab. Tapanuli Utara
email: warsetofreddy@gmail.com